המגזין - ספטמבר 2019

תמונה-לדברי-הפתיחה

כשהחלטתי לצאת במתכונת חדשה של המגזין היה לי ברור שהנושא המרכזי במגזין יהיה על הצלחה.
פגשתי מאות של מאמנים ומטפלים בארבע שנים האחרונות וכמעט כל מי ששאלתי אותו מה הדבר שהכי חשוב לו להשיג במקצוע כמאמן ומטפל ענה לי "להצליח במקצוע שלי".
למרות שבכל שנה מצטרפים לעולם האימון והטיפול מאות אנשים רק אחוז קטן מהם מצליח להפוך את הפרקטיקה והקליניקה למקצוע שניתן להתפרנס לאורך זמן.

וזאת השאלה העיקרית ששאלתי את עצמי כשסיימתי את לימודי האימון לפני 4 שנים. איך מצלחים להקים עסק ולהרוויח כסף לאורך זמן? ולמה יש כאלה שמצליחים וכאלה שלא?

השאלות האלו הוציאו אותי למסע, מסע רעיוני מרתק שכלל חקירה וראיונות של מאמנים ומטפלים מצליחים רבים, אני רוצה לשתף אתכם בתובנות שאליהם הגעתי במסע העצמאי הזה והמכנה המשותף שמצאתי בין כל האנשים שראיינתי.

תובנה ראשונה מאמנים ומטפלים שמצליחים לממש ולהתפרנס מהשליחות שלהם הם אנשים שלוקחים על עצמם מאה אחוז אחריות על תוצאות העשייה שלהם. כלומר הם אינם מצפים שמישהו יעשה בשבילם את העבודה, לא ממהרים לתת את השיווק למישהו מבחוץ ,מוכנים ללמוד את העולם העסקי גם אם זה לא המקצוע שלהם. הם אינם עסוקים בהאשמות כשדברים לא עובדים הם פשוט ממשיכים עד שזה מצליח להם. במילה אחת הם פרואקטיביים, לאורך כל הדרך גם כשדברים לא עובדים להם.
ליקטתי לכם כאן ממיטב הראיונות והכתבות שערכתי עם מנהלי ביה"ס לאימון, מאמנים, מטפלים ויועצים מתחומים שונים כדי שתוכלו לקבל השראה ורעיונות ליישום לקראת השנה החדשה בקליניקה והפרקטיקה.

שנמשיך לממש ולהצליח בשליחות שלנו
קריאה מהנה,
ג'ניפר פוני

כתבות מרתקות ממנחים ומנהלי ביה"ס לאימון וטיפול

פרומו_0002_נגה בר

בין תכנון לביצוע

מאת נוגה בר

תמונות לפרומואים למעלה_0002_לוגוס

קריירה כמסע התפתחות

מאת אילת לבנון ואוסי יפה

תמונות לפרומואים למעלה_0003_שחר צדוק

איך להיות מאמן מצליח לאורך זמן?

ראיון עם ד"ר שחר צדוק

פרומו_0000_יניב ניצן

בניית הרצאה ככלי אסטרטגי

מאת יניב ניצן

פרומו_0003_קארין אביבי

מה הכלי המשמעותי שיסייע לכל מאמן להגשים את המטרות שלו?

ראיון עם קארין אביבי

תמונות לפרומואים למעלה_0001_איתן עזריה

איך הופכים מכדורגלן מצליח למנהל ביה"ס לאימון מנטלי

ראיון עם איתן עזריה

פרומו_0001_שי בן עטר

חשיבות פיתוח עצמאות,הקשבה וחופש באימון בני נוער

מאת שי בן עטר

אביבה-באומל

סוגיות ואג'נדות מיניות במרחב האימוני

מאת אביבה באומל

הקורסים והשירותים המומלצים לקהילת מאסטרמיינד

להכשרה (1)

הכשרת החוויה הדיאלוגית

כמאמנים ומטפלים אתם בוודאי חווים שהנושאים החמים ביותר בקליניקה נוגעים ליחסים וזוגיות.

הצטרפו לקורס שיעשיר אתכם בידע, בשפה ובכלים שיאפשרו לכם לעזור לאנשים לטפח מערכות יחסים (גם עם עצמם) וזוגיות.

הנחה ע"ס 500 ש"ח לקהילת מאסטרמיינד בקוד קופון beefective.
8,900 ש"ח במקום 9,400

תמונה-לקורס-של-שי-בן-עטר

תכנית להתמחות לאימון נוער ומשפחה

תכנית ייחודית ומעוררת השראה למאמנים הרואים בתחום של אימון נוער, מתבגרים ומשפחה חלק משמעותי מהחזון המקצועי והחברתי שלהם ומעוניינים להתמחות בתחום אימון מבוקש, יצירתי, מתגמל ובעל ערך חברתי מכונן.
התוכנית משלבת העמקה של השפה הווייתית, חקירה של תהליכי התפתחות משלב הילדות, תרגול ולמידה על פי מודל עבודה מובנה ופרקטיקה בתהליך סטאז' מלא בשיתוף עם עיריית הוד השרון וראשון לציון.
טל לפרטים נוספים שי - 054-4887199

לוגוס-לפרומו

קורס אימון וייעוץ קריירה ותעסוקה

קורס מעמיק, יישומי וחוויתי המאפשר מפגש עוצמתי בין תודעה , גוף ונפש, המשלב התנסויות אישיות בכלים מעולמות מגוונים ואוסף מהם את המיטב.

תוכלו ללוות אנשים בצמתי קריירה בתהליך מקצועי, מדויק ואפקטיבי.
יחודיות הקורס היא בחיבורים שהוא מייצר ושילוב שיטות מתחומי האימון, הפסיכולוגיה, מיינדפולנס, גשטלט, התמקדות ועוד..

תמונה-חדשה-(2)

התמחות למאמנים

התכנית המקיפה להכשרת מאמני ADHD אישיים ומשפחתיים באוניברסיטת בר אילן

2017-05-21-12.22.02

ביופידבק

קורס ביופידבק למטפלים ומאמנים
(רמה 1)

לימודי תעודה בפסיכופיזיולוגיה יישומית: תכנית להכשרה בביופידבק למטפלים ומאמנים ככלי להתערבות קוגניטיבית התנהגותית

צילום-הספר---2

אתיקה Coaching

הספר שיאפשר לכם לקבל מענה לדילמות אתיות במרחב האימוני לצד כלים פרקטיים.

לרכישת ספרה של עו"ד אביבה באומל "אתיקה Coaching"
ופרטים נוספים, פנו לאביבה: 054-7674181 או avivabaumel@gmail.com

keren-cards

קלפים אימוניים וטיפוליים מבית "להרחיב את נקודת המבט" של קרן ציון

קלפי להרחיב את נקודת המבט – קלפים טיפוליים הם אוצר של 70 קלפי התבוננות משפחתית ערכה יצירתית דו צדדית המשלבת 70 תצלומים צבעוניים מרגשים מאירועי חיינו מגיל הינקות ועד הזקנה + 70 דרכי התבוננות שונות המאפיינות את חיינו.

ערכת "רק כש..." 30 סרגלים
מאות שאלות ערכה אימונית בעזרתה נברר באופן יצירתי,
צבעוני ומעודד
האם באמת רק כש... אהיה יותר...?!
האם באמת רק כש...בן הזוג שלי יהיה..
האם באמת רק כש..אהיה פחות..

image

להכיר את חלקי הפאזל כדי לחיות את התמונה המלאה

"להכיר את חלקי הפאזל כדי לחיות את התמונה המלאה" - מסע מופלא לדייק את מערכת ההפעלה שלך.
קורס ייחודי שמתחיל בנובמבר, 10 מפגשים שבועיים ומפגש בונוס 1:1 שנועדו:

להבין מי או מה מנהל את הבחירות שלך / לזהות מה מונע ממך להגשים את השינויים שרצית / לשנות את סיפור חייך כדי לחיות מתוך חיבור לעוצמה, תשוקה ומשמעות / לראות את התמונה הגדולה של חייך / להעז לפרוס כנפיים - ולעוף.

מחיר מיוחד לנרשמים עד 15/9

לפרטים נוספים והרשמה
רויטל - 052-8877877

קליניקה להשכרה

במרכז רמת גן קליניקה נעימה להשכרה למטפלים וכן חדר הדרכה לקורסים וסדנאות במחיר מיוחד לקהילת מאסטרמיינד.

שעת השכרה לקליניקה:
40 שח + מע"מ.

שעת השכרה לחדר ההדרכה:
90 שח + מע"מ.

לפרטים נוספים
התקשרו לאילן - 054-3040259

לוח-שנה-למגזין

לוח תכנון שנתי וחודשי
שיאפשר לך לשווק ולתכנן
365 ימים בשנה
קליניקה יוצאת מן הכלל

פרסום-חי-גן
מחברת-ופנקס

חדש !!!
מחברת ופנקס למאמנים ומטפלים.
המארז למיקוד וההצלחה שלך.

אירועים קרובים

מפגש-מאסטרמינד-800

איך מתכננים את שנת 2020, מגלים ומרווחים לפחות 10,000 בחודש בקליניקה?
אם אתם לא תכננתם איך תראה השנה שלכם?   אם אין לכם סל מוצרים?
אם אתם חוששים להעלות את המחירים?   אם אתם מאמינים שהכי חשוב זה להיות מקצועי ולא שיווקי?
אם אין לכם מסלול שימור לקוח?   אם אתם מפחדים למכור?   אם אתם מסתמכים בעיקר על פה לאוזן?
פעם בשנה אני הולכת לגלות את כל הצ'ק ליסט שלי לתכנון וביצוע יעדים בקליניקה
מספר המקומות מוגבל ומתאים רק למי שרוצה שהשנה הקליניקה שלו תרוויח הרבה כסף.
להרשמה מהירה לתשלום לחצו כאן

דילמת החודש של עפרה גושן שזכתה למעל 800 מעורבויות בקבוצה

הדילמה:
"כיצד אתם עוזרים למתאמנים שלכם להתחבר ולהכיר את  הצד הרגשי שלהם?"

קישור לדילמה בקבוצת מאסטרמיינד

קורס 'קליניקה יוצאת מן הכלל' - 1.11.19

מחזור 5 של קורס יצירת קליניקה יוצאת מן הכלל למאמנים ומטפלים בלבד.
בקורס תלמדו כלים עסקיים ושיווקיים, יחד עם כלים אימוניים ליצירת מיינדסט מנצח,
השילוב של השניים, יאפשרו לכם לשווק ולנהל את הקליניקה בהצלחה.
כל הפרטים על התכנית המלאה והמפורטת בלחיצה על הכפתור:

התכנית המקיפה לפרקטיקום עסקי למאמנים ומטפילם - 13.11.19

תכנית חדשה בשיתוף פעולה של היחידה לניהול מקצועי באוניברסיטת בר אילן 'פרקטיקום עסקי למאמנים ומטפלים.

תכנית מקיפה וייחודית למאמנים ומטפלים של 8 מפגשים להקמת קליניקה הלכה למעשה, משלב מציאת הערך המבדל ועד יצירת סל מוצרים ורכישת מיומניות מכירה, השפעה ושכנוע.

להרשמה ובדיקת התאמה מלאו את השאלון האישי ובמידת התאמה נחזור אליכם.

הרצאה 'קליניקה יוצאת מן הכלל' - 20.9.19

זו לא עוד הרצאה תיאורטית שתצאו ממנה מלאים בידע וללא כלים פרקטיים יישומיים.

זו הרצאה שבה אתם תשנו את כל התפיסה שלכם על המילה "שיווק" ותקבלו ארגז כלים פרקטי ותבינו איך גם אתם יכולים ליהנות מקליניקה פעילה ומצליחה, שמושכת אליה לקוחות בקביעות ומפרנסת אתכם כמו שצריך, מאפשרת לכם לעזור ליותר אנשים ולממש את התשוקה והשליחות שלכם.

בין תכנון לביצוע / נוגה בר

המתח בין תכנון לספונטניות הוא מתח שמלווה את חיינו. בספונטניות יש את היופי והתשוקה איכויות של הרפתקה ורענון לצד הסכנה שדברים לא יקרו, לעומת זאת תכנון מביא איתו הבטחה שדברים יקרו, מחויבות שקשורה באיפה ומתי, יחד עם זאת במתוכנן, בבטוח, במחויב,  ישנה הסכנה של שעמום הליכה בתלם, ווליום חיים נמוך.

כך בחיים בכלל כך בזוגיות.

זוגיות בין תכנון לספונטניות - 

תכנון שייך לתודעה הבוגרת שצופה את  מה שיקרה ואת מה שלא נכון שיקרה. מנהלת נכון את הסיכונים ומוודאה ייתכנות של הדברים. תכנון מתכתב עם הקודקוד של מחויבות שלוקח אחריות על מה באמת חשוב ודואג לכך שהרצונות יקרו ולא יישארו בבחינת משאלת לב מלווה בחוויית החמצה.

ספונטניות שייכת לתודעה הילדית שרוצה להיות ב'בא לי', ב'רוצה' ברגע. ספונטניות  מתכתבת עם קודקוד התשוקה שעניינו בהתחדשות, בהתלהבות, בווליום חיים גבוה.  ספונטניות שייכת לתודעה הילדית שמבקשת לחיות בחופש את הרגע בלי התחייבות לזמן אחר. תודעה שרוצה להשאיר את הכול 'פתוח'. ואז, אז לעיתים קרובות רצונות לא יתממשו, ותחושת ההחמצה תהיה נוכחת.

ומה קורה פעמים רבות בין בני זוג?

אדגים באמצעות סיפור מהקליניקה:

זוג שהגיע אלי בעקבות ריבים חוזרים ונשנים סביב תכנון וספונטניות. הוא ילד חופשי במהותו, יש לו אלרגיה לתכנונים. היא רק מנסה לתכנן איתו משהו לסופש או מבקשת שיקנה משהו בדרך הביתה, והוא מאבד את הסבלנות, כועס ומתרחק ממנה. בחוויה שלו, היא לא רואה אותו. היא, מאד מאורגנת, צריכה תמיד לתכנן כמה צעדים קדימה, לדעת מה הולך להיות 'כדי להיערך' זקוקה לביטחון ויציבות.

זו אינה אופציה עבורה להגיע לסופ"ש מבלי לדעת בדיוק מה עושים ומתי 'אחרת ניתקע עם הילדים בבית. ואם אני מגלה שחסר משהו שצריך, אני לא רואה כל סיבה למה לא להתקשר אליו ולבקש שיקנה בדרך בזמן שאני עם הילדים בבית. לפעמים אני צריכה לתכנן ולדעת שביום מסוים הוא עם הילדים כי יש לי משהו דחוף. אני רק מבררת איתו והוא משתולל עלי. זה בלתי נסבל!' זעקה את כאבה.

ואכן, שניהם צודקים!

 

 

צד אחד מבני הזוג, הגבר, מחזיק בצורך בספונטניות, וצד שני, האישה, מחזיקה בצורך בתכנון. כל אחד מייצג חלק שהוא פחות נוכח בעבור הצד השני.

כלומר, הגבר שרוצה לחיות את הרגע בלי להתחייב לזמן ומקום, לתת לדברים לקרות, או מושג שכיח יותר -  לזרום,  בוחר בת זוג שתיקח עליה את התפקיד של תכנון של ראיה קדימה, היא זו שתדאג לכך שדברים יקרו על ידי כך שתשים  אותם בתוך שאלת – ה'מתי'  וה'איפה', בשבילה המושג לזרום, פעמים רבות, מושג מגונה.

והאישה, בת הזוג שמומחית תחום תכנון, ניהול הפקה וביצוע, זו שיודעת לעבוד עם לוח זמנים וניהול זמן,  ביצועיסטית שפועלת באופן רציונאלי, בוחרת בן זוג שיקח אותה למחוזות ההרפתקה והריגוש – הספונטניות, היא תיקח בן זוג שנע מתוך עולמות של רגש, שזר לו המושג 'לתכנן'.

במידה שתתרחש ההבנה אצל בני הזוג וירחשו כל אחד כבוד לשונות, במידה שתתרחש ההבנה אצל בני הזוג שלכל אחד מהם יש תפקיד קריטי בעבור האחר. במידה ובני הזוג יבינו שבאנו לזוגיות ללמוד ולא ללמד.  הזוג יודה על השוני, יברך עליו.

ההבנה הזאת יכולה להתרחש על ידי הזוג, אבל לרוב היא מתרחשת על ידי אנשי מקצוע שאמונים על הידע ויש להם כלים פרקטיים לאפשר לזוג לחיות את הידע בתוך חיי היום יום שלהם. הלימוד יתרחש - הן בקליניקה, או בקבוצות לימוד לזוגיות מיטיבה. עבודה של הבנה של קבלה של יצירת דיאלוג אמיתי ומספק.

ובפרקטיקה - מה עושים?

מיצרים תכנון של השנה של החודש ושל השבוע. ומבטיחים שהתכנון יקרה על ידי סימון תאריכים ואפילו לצבוע אותם בלו"ז.

צובעים את זמן החופשה הזוגית השנתית – לא חייבים בחו"ל
צובעים את הפעם בחודש שיש בה יציאה של הזוג – יציאה של יום
יציאה של פעם בשבוע לכל היותר פעם בשבועיים בערב .
לפחות 3 פעמים בשבוע דואגים לשיחה זוגית (בלי ילדים ברקע).

משמעת סקס – לפחות פעם בשבוע סקס. מציאות החיים עם המשימות המורכבות גורמת לכך שזוגות רבים מוותרים על יחסי מין ומכאן חוסר שביעות רצון מדוברת או שאינה מדוברת.

התכנון יאפשר שהמוטיבציה להעשיר את 'חשבון  ההפקדות' הזוגי, תתממש בפועל ולא תהיה רק בבחינת אופציות לא ממומשות. לצד התכנון  תתאפשר ספונטניות בהפתעות שבני הזוג יפתיע זה את זה ביציאות המשותפות במחוות זה לזה, בחיבוק, במגע ובמילים המחבקות.

וגם אם קבענו משמעת סקס ביום מסויים בשבוע עדיין יש אפשרות ליצירתיות, לגיוון ולהפתעות מלהיבות.

קריירה כמסע התפתחות/ מאת אילת לבנון ואוסי יפה

איילת-ואוסי---לוגוס

אילת לבנון: מאמנת בכירה (MCIL) סופרווייזרית מוסמכת, מנחת סדנאות ותיקה בתחום הקריירה ומנחת קורסי הכשרת מאמנים. בעלת תואר שני בפסיכולוגיה. 16 שנות ניסיון כמאמנת הוליסטית ומומחית בתחום הקריירה- תעסוקה בצמתי קריירה שונים. בעלת בית ספר לאימון "לוגוס" בשיתוף המרכז האקדמי רופין. בית הספר מוכר על ידי לשכת המאמנים בישראל

אוסי יפה: פסיכולוגית מומחית (.M.A) ייעוצית תעסוקתית. סגן אלוף במילואים. מפקדת יחידת המיון של חיל האוויר לשעבר. בעלת ניסיון של כ-23 שנים בתהליכי קבלה לעבודה, הערכה, ייעוץ אישי וייעוץ קריירה.

מאמר זה נכתב ופורסם לראשונה בעבר בירחון מקצועי של האגודה הישראלית לייעוץ תעסוקתי (איל"ת), לאור בקשתם.

המאמר אנו מציגות בצורה נרחבת את המוטיבציה והרציונל לבניית קורס אימון וייעוץ קריירה ותעסוקה, את עקרונות העבודה ואת הכלים היחודיים שפיתחנו.

ראיון עם ד"ר שחר צדוק - היחידה לפיתוח מקצועי, בית הספר לחינוך אוניברסיטת בר אילן

איך התגלגלת לעולם האימון?
כשעבדתי בהייטק כמובן שהיו רגעים של סיפוק והמון למידה אך הפרדיגמה
שמנהלת אותך "מי שמביא כסף הוא זה ששווה יותר" המדדים היו מאוד ברורים
וחד משמעיים והאווירה הכללית הייתה תחרות שלעיתים סתרה את הערכים שלי.
כשהגעתי בפעם הראשונה לעולם האימון פתאום גילית את הערכים האמתיים שלי
אותם אלה שיש בהם ייעוד והגשמה עצמית מעבר לערכים הקשורים לאמונה ולדת . מעבר לכך שכשאתה עובד בארגון הערכים הארגוניים הופכים להיות הערכים
שלך ויש לארגונים משנה סדורה כיצד לעשות זאת, לעיתים מגיע השלב שבו אתה מוצא
קונפליקט בין ערכי הארגון והערכים האישיים שלך וזה מה שקרה לי הבנתי שזה נגמר
והגיע הזמן לקדם את הערכים והחזון שלי.

מה היה החזון שלך בתחילת הדרך?
לאחר שסיימתי את עבודתי בהייטק יצאתי ללימודי תואר שני במדעי ההתנהגות ולמדתי הכשרת מאמנים והתמחות באימון ADHD מה שמאוד חידד אצלי את ההבנה שמקומי וייעודי בתחום זה. החוויה העוצמתית שעברתי עם גילוי הערכים שלי, גרמה לי לרצות לאפשר לאחרים לגלות את הערכים שלהם. כל עוד אנחנו מממשים את ערכינו, מקבלים החלטות ובוחרים על פיהם אנחנו בעצם מי שאנחנו. ולהיות מי שאתה זה הדבר הנכון שמספק הרבה אושר לך ולאחרים.

כשהגעתי לפני כתשע שנים ליחידה לפיתוח מקצועי בבר אילן חיבקתי את האימון ולקחתי אותו תחת חסותי כי אני מאוד מאמין בו, בהמשך עברתי הכשרה בת שנתיים בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית CBT וטיפול בביופידבק מה שאפשר לי להרחיב את התהליכים אותם אני מעביר.

מה מצריך ממאמן להיות מאמן טוב?
להיות מאמן טוב זה כמה דברים:
להיות מודל למתאמן. מאמן אותנטי שפועל מתוך הערכים שלו ומאתגר את המתאמן
מעבר לגבולות שהוא הציב לעצמו זה מאמן טוב שממגנט אליו מתאמנים רבים.
יחד עם זה הקשבה, ענווה וצניעות תמיד לא מזיקה.
הדבר הנוסף זה מאמן שלא מפסיק ללמוד!


איך עשית מעבר ממאמן שסיים ללמוד קורס אימון למנהל שלוחת ביה"ס לאימון
?
עם הרבה עבודה קשה, כמאמן מתחיל התחלתי להעביר סדנאות והרצאות וצברתי
הרבה ניסיון ושעות אימון וכפי שציינתי נתנו בי את האמון להעביר את הקורס הראשון
ומכאן הכל היסטוריה.


מה העצה שיש לך למאמן המתחיל
?
פתח מומחיות ויחודיות כלומר להביא את מי שאתה לאימון ולא להיות עוד מאמן להעצמה אישית כמובן תוך שמירה על האתיקה של האימון.
למשל מאמנים שבאו מתחום הספורט, האמנות או התחום העסקי יכולים לפתח תהליכי אימון מאוד ייחודיים כלומר למצוא את הגוון שלך באימון.
לקחת את האימון למקומות שמעבר לשיח של אחד לאחד. להיות מאמן יוזם, יוצר סדנאות, משחקים, ניהול פרויקטים ועוד...
השמים הם הגבול!

לאתר של ד"ר שחר צדוק 

 

בניית הרצאה ככלי אסטרטגי למאמנים ומטפלים / יניב ניצן, מאמן מרצים

כולנו בעסקי השכנוע. בין אם נרצה בכך או לא, אין לנו הרבה ברירות. אנחנו צריכים להשפיע על אחרים כדי לקדם  דברים שחשובים לנו. זה יכול להיות לשכנע את הילד להיכנס למקלחת, לשכנע ספק שייתן לכם מחיר טוב יותר, או לשכנע לקוחות שיקנו מאיתנו ולא מהמתחרים.

בני אדם היו מודעים לצורך לשכנע אחרים משחר ההיסטוריה. כלים רבים נוסו ושוכללו להשגת המטרה. אבל מכל הכלים האסטרטגיים אחד בלט והוביל מהזמנים הקדומים ביותר ועד ימינו מבלי לאבד את הרלוונטיות שלו מעולם והכלי הזה הוא דיבור מול קהל ובאחד מגלגוליו המודרניים: העברת הרצאה.

בהרצאה אנחנו בעצם מעצבים רעיון במוח של הקהל והרעיון הזה הופך לזמן קצר למוקד תשומת הלב של האנשים שמקשיבים לנו ואם אנחנו מבצעים עבודה טובה הרעיון שעיצבנו תופס את תשומת ליבו של הקהל גם לזמן ארוך.

זהו כלי שכנוע מספר 1. תסתכלו על המאמן המוביל בעולם, אנתוני רובינס. כיצד הוא מייצר הצלחה מתמשכת? מהי הפלטפורמה המרכזית שלו מבין רבות? עמידה מול קהל והעברת מסרים. זה הכל.

כל מאמן וכל מטפל חייבים שתהיה ברשותם הרצאת דגל. זוהי דרך בטוחה לבלוט מעל לתחרות. שוב ושוב חזיתי בתוצאות המהירות שהרצאה מרתקת מייצרת בזירה העסקית.

אז איך בונים הרצאה שתרתק את הקהל? יש עקרונות שיקלו עליכם את המלאכה. אשתף אתכם דרך דוגמה של אחד מלקוחותיי.

לפני תקופה הגיע אליי מטפל ברפואה סינית, שקיבל משימה מלחיצה עבורו: להעביר הרצאה על צוואר בראי הרפואה הסינית בפני קהל של 300 אנשים. הוא היה לחוץ וכמו רבים הכין מצגת מפוזרת שהייתה מלאת נקודות ומידע עמוס ולא מקושר היטב.

הנחנו את המצגת בצד. התחלתי לשאול אותו שאלות. לאט לאט הוא גילה כפי שקורה פעמים רבות שיש לו הרבה יותר ידע ממה שהוא חושב. מהר מאוד איתרנו פתגם סיני שייצג את תפיסתו הטיפולית לגבי בעיות צוואר. תוכן הפתגם היה הרעיון המרכזי של ההרצאה. יצרנו מבנה ברור להרצאה והוספנו סיפורים מעניינים וסיום עם פאנץ'.

הוא הרגיש ביטחון בהרצאה והלקוחות מיד התעניינו במסגרת הטיפולים שהציע להם.

זה היופי בהרצאה. אנחנו לא צריכים לעשות מכירה ישירה שלא נוח לנו איתה כי ניתפס אגרסיביים. אנחנו יכולים במקום זאת, להעביר את הקהל מסע לימודי ומעניין שבסופו הוא פשוט ירצה באופן טבעי להמשיך את הקשר שלנו.

כך הקהל עובר שכנוע בלי התנגדויות. זוהי חוכמה שבני אדם גילו, הבינו ויישמו במשך אלפי שנים.

מה הכלי המשמעותי ביותר שמסייע לך להגשים את המטרות שלך ?

ראיון עם קארין אביבי - Be Free College

מה הכלי המשמעותי ביותר שמסייע לך להגשים את המטרות שלך ?

הכלי המשמעותי ביותר שמסייע  לי להשיג מטרות הוא חמשת עקרונות ההצלחה של טוני רובינס. אני מדייקת עם עצמי את המטרה, מוודאת שאין לי חסמים והתנגדויות להגיע אליה, מכינה תוכנית עבודה, פועלת, בודקת את עצמי תוך כדי תנועה, מתייעצת ומתקנת ופועלת מתוך גישה של הצלחה. ז"א, אני להצליח ואם עדיין לא הצלחתי, זה אומר שעדיין לא מצאתי את הדרך או שיש לי חסם שאני צריכה לשחרר ואני אמשיך לחפש עד שאמצא.

איך נכון להגדיר מטרה?

חשוב להגדיר את המטרה בכמה שיותר פרטים ולשים תאריך ספציפי כדי "לשכנע" את הלא מודע ברצינות והכדאיות בהשגת המטרה. הלא מודע שמפעיל את הגישה למשאבים שפנימיים שלנו שואף  לוודאות ולמאמץ מזערי ולכן כדי להוציא אותו מהמוכר, צריך לשכנע אותו ולהלהיב אותו כמו ילד קטן.

 

כיצד התמקדות תורמת /לא תורמת למטרות שלנו?

התמקדות במטרה מאד עוזרת, כמו שהוויז יודע להביא אותו לאן שאנחנו רוצים כשאנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים. התמקדות באמצעים עלול ליצור תקיעות. יש לעשות "חישוב מסלול מחדש" כשאנחנו שמים לב שמשהו לא עובד.

ספרי על מטרה מלהיבה אחת שהגשמת אותה ועזרה לרבים?
רציתי ללמד אנשים כלים לשיפור החיים.

הפכתי להיות טריינר נלפ ולימדתי עשרות ומאות תלמידים בישראל בכל הארץ וראיתי משפחות ניצלות ואנשים שמעבירים את הידע הלאה ומשפרים חיים של אחרים.

אלו מטרות כדאי להציב בתחילת דרך בבניית קליניקה?

  1. לתכנן יומן חודשי תואם ערכים כדי לאזן את כל מה שחשוב לנו כדי לחסוך לנו קונפליקטים בהמשך.
  2. להגדיר כמה לקוחות אנחנו רוצים וכמה כסף אנחנו רוצים להרוויח
  3. להכין תוכנית שיווק מסודרת ולוודא בדיוק מי לקוחות היעד, מה הכאב שלהם ומה הפתרונות שלנו.
  4. לגבש  מסר יחודי לנו שיבדל אותנו (רמז: הוא כנראה קשור למוטיבציה שלנו להיות מאמנים, בחוויות החיים שלנו ובייעוד שלנו)

ראיון עם איתן עזריה - בית ספר למנהלים האוניברסיטה הפתוחה

איך התגלגלת לעולם האימון?

ככדורגלן מקצועני במכבי חיפה ונבחרת ישראל הצעירה לשעבר עולם האימון הוא שגרת חיים, אתה לומד מגיל אפס שכדי להגשים את עצמך אתה צריך למתוח את הגוף שלך לקצה גבול היכולת שלו כל יום מחדש. אבל את עולם האימון המנטאלי, זה שעובד על הראש והנפש, הכרתי ממש בטעות.
בגיל 19 אחרי 10 שנות השקעה בפרוייקט העצמי שלי שנקרא ״קריירת הכדורגל שלי״ קיבלתי הודעה שאני משוחרר ממכבי חיפה, מועדון הכדורגל בו גדלתי אומר לי ללכת. משהו בי כבה. בראש כבר צצו מחשבות על פרישה. אחרי שנים של השקעה ומסירות מגיל צעיר הרגשתי שזהו!
אבל הגיעה הקלטת. חבר שחזר מארצות הברית ביקש שרק יצפה בה, אפילו בכמה דקות. זו הייתה קלטת בצירוף סדרת ספרים של המאמנים המנטאליים הטובים העולם שעובדים אישית עם ספורטאי עילית על המשחק הפנימי שלהם - נשאבתי לתוכה. הפריצה התודעתית שחוויתי בגיל כל כך צעיר הייתה עוצמתית, כל החיים לימדו אותי לנצח עם הגוף, אבל שכחו לספר לי שהזמן משחק, במאני טיים של החיים, זה לא משנה כמה כשרוני אתה, אלא כמה חזק אתה מנטאלית, האם אתה מסוגל לתפקד בנינוחות מול 50,000 איש באיצטדיון רועש במשחק על גורל האליפות? אלו שאלות שלא ידעתי לענות עליהם עד אותו יום.
ומאז האימון המנטאלי הפך לאובססיה. מצוייד בכלי האימון המנטאלי חתמתי בקבוצה שנקראת הפועל רמת גן מהליגה השנייה בישראל ואיתה זכיתי בגביע המדינה, מה שגרם למכבי חיפה הקבוצה שזרקה אותי 10 חודשי קודם לכן, לצלצל אלי ולהציע לי חוזה ל-5 שנים, כמובן שהסכמתי ועם מכבי חיפה זכיתי ב-3 אליפויות, ובמבט לאחור- זה לא היה קורה בלי האימון המנטאלי, היכולת שלנו לפתח חוסן נפשי ולהיות בשיא שלנו תחת לחץ - היא היכולת שמפרידה בין המנצחים לשאר. כי כולם טובים בתכנון של החיים שלהם- פחות בביצוע. וכך זה בספורט ובכל מגרש בחיים.

מה היה החזון שלך בתחילת הדרך?

החזון היה להיות כדורגלן מצליח, כך חשבתי לפחות, עד שבגיל 27 משום מקום, במשחק שגרתי נפלתי על הדשא, כמה שעות לאחר מכן התעוררתי לרעש של ומנטורים בבית חולים איכילוב, עם מנהל מחלקה שחיכה לי בחוץ עם הבשורה המרה מכל: ״אתה גמרת את הקריירה איתן״, זה היה קרע בגיד אכילס שחרץ את גורלי המקצועי ככדורגלן. ובאותו לילה בודד בבית חולים עלתה לי שאלה שטלטלה אותי: ״מי אני בלי כדורגל?״, בניתי חיים שלמים בהם איתן היה למעשה הכדורגלן, לא הייתה הפרדה בין איתן האדם לאיתן הכדורגלן, בלי לשים לב פיתחתי זהות עצמית שנשענה על התפקיד שחשבתי שמגדיר אותי כמצליחן - הכדורגלן שאני. ובלי לשים לב בניתי חיים שנשענים על משוואה מאד קטלנית שנקראת: ״מנצח מלך - מפסיד אפס״, בנצחונות אתה מרגיש מלך העולם, ובהפסדים אתה מרגיש חסר ערך כאדם.
זו הייתה השאלה הכי קשה ששאלתי את עצמי - בלילה הכי קשה. הבנתי שהשאלה שתמיד שאלתי את עצמי בחיים היא ״איך לנצח״, כשבעצם השאלה האמיתי שאנחנו רוצים לשאול את עצמנו היא לא איך מנצחים בחיים, אלא איך בונים זהות של אלופים בלי תלות בתוצאה. ואני מאמין שכשאנחנו שואלים שאלות טובות - היקום עונה. לשמחתי היקום זימן לי את הידע הנכון שזיכה אותי בתשובה על פיה אני חי היום.
אני מאמין שרמת התודעה אליה אנחנו רוצים לשאוף היא תודעת-על, משמע: מעל הניצחון ומעל ההפסד, זוהי מנטאליות שבה לא. ניצחון הוא זה שבונה אותנו, ולא ההפסד הוא שכזה שמרסק אותנו, הניצחון שלנו נובע מעצם הבעה מקסימלית של המהות שלנו - יהיה אשר יהיה, דרך הפרדה מודעת של האדם שאנחנו והתפקיד שאנחנו חושבים שמגדיר איתנו כמצליחנים.

אז החזון שלי בתחילת הדרך היה להוביל אנשים להצלחה, היום? החזון הוא גדול יותר, לאפשר לאנשים את תחושת המלאות גם בלי התוצאה שהם חושבים שהם צריכים להשיג כדי להרגיש ראויים שווים או מצליחנים. העיקרון הוא שאלוף חושב כמו אלוף עוד לפני שהוא אלוף. אלוף לא זקוק לניצחון כדי להרגיש ביטחון עצמי, אלוף אמיתי הוא זה שתחושת המלאות קיימת בתוכן עוד לפני ביצוע המשימה - ויש דרך להגיע לתודעת המלאות הזו. ההבנה הזו הובילה אותי ללוות כדורגלנים אנשי עסקים ויזמים ברמה המנטאלית, וככל שהם הצליחו לחוש אלופים עוד לפני ההישג, כך רמת הביצועים שלהם השתפרה, כי כשניצחון לא מעסיק אותך הביצוע משתפר, וכך גם התוצאות.

מה סוד ההצלחה שלך?

לא מאמין בסודות,  אני כן מאמין שהדרך לנצח היא להגדיר מחדש את המילה ניצחון. אנחנו נזרקים לעולם הזה עם התחושה שיש בנו חיסרון שצריך למלא, כאילו שאנחנו איזה דלי עם חור שרק תוצאה חיצונית כמו כסף בבנק, תואר, מחמאות, גביע, הישג חיצוני ימלא אותנו. הבעיה עם תפיסה שזכו היא שתודעת חיסרון לעולם לא מתמלאת, וכך גם אחרי הישגים אנחנו לא מרגישים מלאים כי תודעת חיסרון גורמת לערך העצמי שלנו להיות לעולם תלוי, תלוי הפידבקים של אחרים, בלייקים, בציונים, במה אמרו.
אלוף אמיתי בונה לעצמנו תודעת מלאות, זוהי תודעה שבה הוא מרגיש שלא חסר בו כלום עם או בלי התוצאות החיצוניות שהוא משיג בעולם! האם זה אומר שאנחנו לא שואפים להישגים? ממש לא. אנחנו פשוט מתחילים את בצירוף היומיומי מתוך הבנה שאנחנו שלמים ולא חסר כלום ומכאן שאנחנו מוסיפים עם המלאות שלנו לאנשים. וכשאני והצוות שלי מאמנים אנשים לתוצאות - הדבר הראשון שמעניין אותי זה ההישג של המתאמן שלי, המהלך הקריטי הוא להוביל אותו לתחושת מלאות גם בלי המטרות שלו - שם נולדים אלופים. כשהערך העצמי שלהם לא תלוי בתוצאה. כשיש הבדלה בין האדם - לתפקיד. מאתגר אני יודע - אבל אפשרי.

 איך להצליח לאורך זמן להיות מאמן?
וואוו, שאלה לקורס שלם, וגם מי אני שאתיימר לענות עליה. אבל בואי ננסה:
1. ברמה האישית: לפתח ערך עצמי ללא תנאים. להתאמן ברמה היומיומית על פיתוח תחושת מלאות בלי תלות בתוצאות היום יום. רק כך נוכל להכנס לתהליך האימוני ולאפשר למתאמן שלי להיות בתדר של מלאות. אגב, אם נכנסו לתהליך אימוני עם התפיסה שיש למאומן שלי מה לתקן - כבר פספסנו את העניין. הוא שלם! ורק צריך לעזור לו להבין את זה בחוויה הפנימית. ולכן, עלינו לטפס לרמת תודעה שהיא מעל התודעה, חיים שהם מתוך העל מודע שלנו, זהו המקום שבו אנחנו מנותקים מהמוגדרויות של מי  אנחנו ומי אנחנו לא- במקום הזה אנחנו פשוט חיים את המהות שלנו! עירומים ויפים - כמו שמגיע לנו לחיות.
2. כמאמן: להבין שאתה לא הסיפור פה, מאמן אמיתי יודע להוציא את עצמו מהמרכז, להבין שהוא שליח. מנטור שעושה את מה שהוא עושה כדי שיעריצו אותו - פספס את העניין, הוא ממלא חיסרון לאנשים. עלינו להחזיק ארגז כלים שלא מלחיץ אותנו להביא תוצאות, אנחנו לא מביאים למתאמנים את התוצאות, אנחנו רק מעצבים למתאמנים שלנו מרחב פנימי תודעתי שמאפשר לתשובות לנסוע מהם. אני רואה מאמנים חוששים שאין להם כלים - הם בטוחים שהכל על הגב שלהם, זוהי תפיסה שגויה, התשובות לא אצלנו, אלא אצל המתאמן. ולכן עלינו להיות מצויידים בשאלות הנכונות - לא בתשובות. ובתחושת מלאות וערך עצמי ללא תנאים.
3. ברמה העסקית - לא להפסיק להתפתח עסקית: יש לכם שליחות? מחובתכם לצאת לעולם, לפרסם בפייסבוק, לעוף על האמת שלכם, לצלם סרטוני וידאו, לעשות פגישות לשיתופי פעולה. האם זה ילך חלק? לא. אבל כל חומה יציבה התחילה בלבנה אחת. להצמד לאמת שלכם - אבל לא להתבייש להשתמש בכלים העסקיים שהעולם מציע.

 איך העזת לעשות שינוי ממאמן מן המניין למנהל ביה"ס לאימון?

איך העזתי זאת לא השאלה, איך לא להעיז זאת השאלה? יש לנו מתנה - המהות שלנו, נסיון חיים, שזה פשע לא לחלוק אותו עם העולם. אני לא אוהב שקוראים לי מנטור וגם לא מנהל בית ספר, אני סך הכל אדם שעבר חווית חיים די פסיכית שבחר לחלוק אותה עם העולם, אני תלמיד של התלמידים שלי לא פחות משהם תלמידים שלי כמורה. זה הקסם של החיים. ואם את שואלת איך נוצרות התחלות חדשות - אז התשובה היא להתחיל!

כתבות וידאו

שי בן עטר / על אימון בני נוער

לייב מרתק עם שי בן עטר יוצר, מנחה ומפתח השיטה לאימון והקשבה חופש ויצירתיות בהתפתחותם של בני הנוער/

אביבה באומל / על אתיקה מקצועית

שידור חי עם המרצה והמאמנת הבכירה אביבה באומל
בנושא מרתק וחם "סוגיות ואג'נדות מיניות במרחב האימוני:

המגזין הינו המגזין היחיד שעוסק באימון וטיפול.
אני מביאה ראיונות עם מיטב המאמנים והמטפלים בארץ,
כתבות מעשירות של אנשים מתחומים שונים
ועדכונים שוטפים של אירועים, כנסים והתמחויות ממגוון רחב של דיסציפלינות.
מאמנים, מטפלים ובתי"ס שרוצים לפרסם במגזין הבא
מוזמנים לפנות אלי במייל: be.effective.il@gmail.com
או בטלפון  052-8216157

להתראות במגזין הבא

עיצוב ובניית המגזין: רונה יהל בורר